Kişisel Blogların Devri Bitiyor Mu?

Her sene "kişisel blogların devri bitiyor mu" sorusu tekrar tekrar gündeme gelmiş olsa da benim dikkatimi bugün ciddi anlamda çekmiş durumda. Gelin hep birlikte bakalım, kişisel blogların devri bitti mi diye!

Kişisel blogların devri bitti mi
Kişisel blogların devri bitiyor mu?

Yazarın kendi şahsi düşünce ve fikirlerini yansıtan ve bunun dışına çıkmayarak bir köşe yazarı tarzında ilerleyen bloglar bitti. (Çırpınan birkaç blogger hariç)

Son birkaç gündür özellikle internet üzerinde her ne kadar kişisel blog varsa, bunların hepsini kendi yaptığım listeye ekleyip, hepsini sırasıyla takip edecek, yazdığı yeni yazılara yorum atarak destek olacak ve onların kişisel bloglarında paylaşabilecekleri güzel içerikler için fikir vermeye çalışacaktım.

Fakat an itibariyle görüyorum ki bütün kişisel bloglar son bir yıl içerisinde neredeyse makale yazmamış ve içerik üretmemişler.

En çok tanınan ve takip edilen kişisel blogların haricindeki diğer tüm bloglar şu an neredeyse tamamen ölü durumdalar; ki en çok tanınan ve bilinen kişisel bloglardan birkaçı da şu an ölü durumda.

Ve ben bu durumu da ünlü blogların paylaştığı "en iyi kişisel bloglar listesi" ya da "takip etmeniz gereken kişisel bloglar listesi" adlı listelerden her birine tek tek bakarak öğrendim.

Tabii bunların çoğu (ben kendi düşüncemi paylaşayım, insanlara ilham kaynağı olayım diye düşünenler değil) yazabildiği her konuda yazı yazmaya çalışan, içerik üreten ve o an gündemde her ne varsa (ister önemli konular olsun isterse de sıradan) o an aklına gelen her şeyi fütursuzca yazanlar.

Bu arkadaşların asıl amacı para kazanmak olduğu için bir süre sonra istediklerini elde edemiyorlar ve vazgeçiyorlar. Aylarca emek verip ziyaretçilerini ve takipçilerini arttırmaya çalışıyorlar ama hepsi işin sonunda umduğunu bulamayarak pes ediyor.

Onların dışında tek amaçları yazı yazmak olan ve gerçekten insanlara katkı sağlayacak içerikler üreten ve bunu çok iyi yapan kişisel blog yazarları şu an hala tam hızıyla kişisel blog yazmaya devam ediyor. Ben de kendi kişisel blogumda elimden geldiğince yazmak istediğim asıl konuların dışına çıkmamaya özen gösteriyorum. Şu an okumuş olduğunuz beyinist.com da bir Kişisel blog.

Bazen bu blogda gerçekten yazmak istediğim şeyleri mi yazayım yoksa sadece tek ve önemli bir konuda içerik üreteren niche blog haline mi getireyim diye düşünüp duruyorum. Sonra bunun ne kadar saçma bir fikir olduğunu fark edip vazgeçiyorum.

Eğer aranızda kendi blogunu oluşturup kendine özgü içerik üretmek isteyen arkadaşlar varsa lütfen bundan vazgeçmesinler; ve blog yazarken ki tek amaçları para kazanmak olmasın.

Ben de bundan sonra son zamanlarda yaptığım gibi ilgi çekici içerikler üretmek düşüncesini bir kenara bırakıp, bu blogu neden açtıysam artık o doğrultuda devam edeceğim.

Beyinist'i açarken ki tek amacım eğer internette veya gerçek hayatta görmüş olduğum herhangi bir konuda buraya yorumumu yazacak ya da hani bazen olur ya böyle aklınıza bir fikir veya uzun zamandır cevabını bulamadığınız bir şeyin cevabını bulursunuz ya işte ben de o şeyi bir daha unutmamak üzere buraya not alacaktım. Artık bundan sonraki amacım da bu.

Madem kişisel bloglar artık tükeniyor ve madem artık herkes sırf ziyaretçi çekmek için ya da okuyucu kazanmak için her konuda her şeyi yazıyor, o zaman ben de artık bundan vazgeçiyorum. Sizde de bunu tavsiye ediyorum. Eğer amacınız para kazanmak ise gidin bunu başka yöntemlerle yapın. Bırakın kişisel bloglar, kişisel blog olarak kalsın. Artık kişisel bloglar, yazan kişinin düşüncesini ve fikrini yansıtsın.

Yeri gelmişken şunu da söyleyeyim: kişisel bloglardan öyle umduğunuz gibi para kazanamıyorsunuz. O iş öyle kolay olmuyor.

Hele ki siteme adsense reklamı eklerim ve çok para kazanırım diye düşünüyorsanız, size diyeceğim tek şey o zihnimizde canlandırdığınız kişisel blog fikirlerini ve hayallerini, o canlandırdığınız yerde bırakın!

Yorumlar

  1. Sadece nokta koyulur. Şahane yazı olmuş ve tüm duygularımıza tercüman olmuşsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum Yazmayı Unutma

Bu blogdaki popüler yayınlar

Motivasyon Kaybı Yaşayanlar İçin Motivasyon Yükseltme Teknikleri

One More Bant Çeşitleri ve Faydaları

One More International Transdermal Bant Teknolojisi

Geçmişe Takılıp Kalmaktan Kurtulmak İçin: Bilinçaltı Temizliği!